2 Ağustos 2013 Cuma

Artık Sadece Dersimiz UYKU :)

Takip edenler bilir Cancan  ile en büyük sıkıntımız uykuya geçişti. Gazlı bebeğimi küçücükken sallayarak uyutmayı başarmış anneanneyi öperek allah razı olsun  sonunda uyudu diye kutlayarak kucaklayan ben aylar sonra anne kız bu çocuk şimdi nasıl uyuyacak sallanmadan diye söylenmeye başlamıştım. Kendisi uyku eğitimi veren, bu konuda çok araştırmış ve ya  danışmanlık alan bir çok farklı kişi ile konuştum. Bunlardan bir kaçı söyledikleri ile düşünmeme ve bu kararımı perçinlememe destek oldu. 

İlki Elfana; bana acil sallamayı bırak ileride bir su bidonunu kucağında salladığını düşün nasıl olacak demişti :) Haklıydı hatta ötesi vardı. Su bidonu sallamaya itiraz etmeden öylece kucakta yatardı ama Can öyle değil. Ağlıyor, bağırıyor kendini itiyor. Sallamadan gözünü kırpmayan çocuk sallanmayı da istemiyordu. 

Pınar Sibirsky'nin sitesinin müdavimiydim zaten yine bir gece neler yazmış diye bakmaya eğitim öncesi bilgi tazelemeye girdiğimde Prima Uzman Kurulu'nun Pınar Sibirisky ile yaptığı görüşmenin videosunu gördüm ve izledim. İşte sorumun cevabı oradaydı. Belkide çocuğunuz sallanmak istemediği için ağlıyor. Olabilir miydi? Video için tık tık...

Sonra Ayşe ile konuştum. O uyku danışmanından destek almıştı. Bana uyu eğitiminde 4. aydan sonra emziği de bırakmak geretiğini. Korkmamamı söyledi. Beni cesaretlendirdi. ve bazı detaylar yazdı. Bu detayları zaten neler yaptığımı anlatırken göreceksiniz.

En son dun doktor kontrolümüzde uyku konusunda çok sıkıntıda olduğumu Can'ı artık sallayarak da uyutamadığımı, o ağladıkça benimde ağladığımı söyledim Sibel Hanım'a. Acaba bir pedagogtan yada uyku danışmanından destek almalı mıydım? Yada sorun bende olabilir psikoloğa mı gitmeli? Sibel Hanım şöyle dedi " eğer ağlayacaksanız kendi halinize ağlayın bana hiç vakit kalmaıyor bu çocuk uyumayınca" diye çocuk ağlıyor diye ağlamaya gerek yok. Uyku temel bir ihtiyaç uykusu gelen çocuk er yada geç uyuyacaktır. Ama çok ağlıyor huysuzlanıyor uyumayınca itirazıma. Sibel Hanım'da i,tiraz etti. Bırakın ağlasın bierşey olmaz. 0 - 2 yaş dönemi unutulan döemdir. Kimse o günlerşniş hatırlamaz.

İşte o gazla geldim eve ve sallama devrini kapattım. bizim evde 6.ayın başı bir milat. 

Ve işte Canın uyku günlüğü

1. gün
ilk uyku
Uyku rutinimizden sonra Can'ı yatağına sırt üstü yatırıp emziğini verdim. Sonrada eline uyku arkadaşını. ilk 3 -4 dakika uyku arkadaşı ile oynadı. sonra mızıldanmalar ve hafif ağlama başladı.5. dakikanın sonunda odaya girip onunla konutum. Burada olduğumu, onun uyuması gerektiğini söyleyip bu sefer yüzükoyun yatağa yatırdım. Bu sefer daha güçlü şekilde ağlamaya ve bağırmaya başladı. Belki bazılarınız vicdansız diyecem ama sesini daha az duymak için aşağıya indim ve Cücüyü aradım. onunda desteğiyle bekledim. 6 dakika sonunda uyumuştu. Başardım. toplam 11 dakika sonunda uyumuştu. Ve bu uykusu tam 50 dakika sürdü. Normalde 20 dakika sallayarak uyuttuğum Can yarım saat sonra kalkardı.

ikinci uyku
yine aynı uyku rutiniyle Can'ı yatağına koydum. önce sırt üstü ve uyku arkadaşını verdim. Bu arada bir önceki uykuda ağlarken emziği düşürmüş ve öyle uyumuş. hoop emzik yok oldu bir daha vermedim.Önce sessizlik sonra mızıltı ve hafif ağlama, 6. dakikada girdim odasına. Yüzükoyun çevirdim öptüm biraz konuştum çıktım. ağlamalar dinmedi tabi. 6 dakika sonra bir daha girdim.Sırtını oksadım, öptüm konuştum, çıktım. ağlaması bir süre sonra kesildi. Tam 18 dakikada uyudu. 44 dakika sonra uyandı, daha doğrusu ağlamaya başladı. kucakladım günaydın dedim ama baktım uyanmak istemiyor ağlamada bitmiyor biraz emzirdim benim yatakta yatarak hoop uyudu. uykusunu yaklaşık 2 saate tamamladı. Bu Can için gerçek bir rekor.

Gece uykusu
Aşı olduğumuz ve aşıdan sonra 2 gün duş yasak olduğu için önceden alışkın olduğu uyku rutinimiz bozulduğu halde Can 22 dakika içinde uyudu. O uyuyana kadar 3 defa otasına girdim. Birinde onu yüzükoyun çevirdim. dğerlerinde konuşup öptüm. Uykuya daldıktran sonra ise şeklini yüzükoyundan yan yatşa çevirdim çünkü oğluş henüz kendi kendine yüzükoyundan geri dönemiyor ve yan yatarak uyumayı seviyor. Gece 1 gibi kalkıp emdi ve geri yattı. Yalnız bir sorun var ki sabah uyandığımda Can yanımdaydı ne zaman getirdim hatırlamıyorum :) Otomatiğe bağlamışım sanırım.

Gündüz uyku rutinimiz şöyle;
Odaya gitme, gerekli ise alt değişimi, güneşe bye bye diyerek perdeyi kapatma, biraz şarkı ile sakınleşme, iyi uykular öpücüğü ve yatak.

Gece uyku rutinimiz;
Banyo, kremlenme ve masaj, giyinme, emzirme, biraz şarkı, iyi geceler öpücüğü ve yatak.

Biz bir yola çıktık. Darısı benim gibilerin başına

Not: ben uyku eğitimi konusunda en çok bilgiyi www.mykundak.com sitesinden aldım. Tavsiye ederim.


Uyku ile ilgili diğer yazılar

Derdimiz ve dersimiz Uyku 1

4 yorum:

bilge dedi ki...

merhabalar!sizce kişi danışmanlık almadan tek başına bu eğitimi çocuğuna verebilir mi?

Mine dedi ki...

ben danışmanlık almadım çok okudum çok araştırdım ve gercekten hazır olduğuma inandığım zaman başladım. ilk denemem iyi gidiyordu ki bozuldu. Tekrar başa döndüm bir kez daha denedim daha zor oldu ama yine oldu. en kısa zamanda blogda da anlatacağım.

Adsız dedi ki...

Mine hanım uyku eğitimini denemiş birisi olarak size danışıyorum, danışmanlık aldım ve bu gece 7. Gecemiz. Bizim problemimiz dediğiniz gibi sallarken ağlamak ve gece sürekli uyanmak. 7 gündür yatağında uyuyor yaklaşık 1 saatte ve hafif ağlayarak . Ama gece uyanmaları hala devam ediyor, saatte bir bazen yarım saatte bir. Bu süreç nekadar sürer sizce? Gecede2-3 kez uyansa çoktan razıyım. Bide emzik olayımız var. Emzik olmasan ağlaması hiç durmuyor .

Mine dedi ki...

Yorumunuzu biraz öce gördü çok üzgünüm. Umarım bebeğiniz artık tüm gece deliksiz uyuyordur. Ve bir gün Cancanda deliksiz uyumaya başlar. hala gecede 2 - 3 kez kalkıyor.