27 Ağustos 2013 Salı

Yoğurt Meselesi

Kimine göre çok kolay kimine göre ise çok zor bir iş yoğurt mayalamak. Benimkisi ise sadece şans :) Hayatımda yoğurt mayalamamış hatta mayalayan kimseyi izlememiştim bile. Aslından babamın dedesinin mandırası varmış, aileden yoğurtçuyuz ama çaktırmıyordum. 6. ay gelipte Cancan'a yoğurt verme zamanı gelince iş başa düştü. Anneannemin bir lafı vardı. İş başa düşünce don başa giyilirmiş :) çok severim bu sözü. İşte benimkisi de o hesap önce ablama sordum anlattı. Sonra yapmadan hemen önce komşumuz Güler Ablaya, kendisinden 1 kaşıkta evde yapılmış yoğurt almayı unutmadım maya için. Şans bu ya her ne kadar yanlış anlayarak, söylenenden farklı yapmış olsam bile yoğurdum tuttu ve her defasında tutuyor.

Çocuk doktorumuz köyden alınan sütle mayalayın dese de güvenip de  burada kimseden süt alamadım. O yüzden günlük süt ile yapıyorum yoğurdu. Ama oturduğunuz yerde mandıra varsa oradan da günlük süt alabilirsiniz. Maya olarak da kendi yaptığım yoğurdu kullanıyorum.

Sütü 10 - 15 dakika kaynattıktan sonra yarısını sütü mayalayacağım kaba alıyorum. Kap olarak tupperware'in sıkı kapaklı kaplarından tercih ediyorum. Sonra sütün içine parmağımı sokabileceğim ama içinde tutmakta zorlanacağım sıcaklığa inmesini bekliyorum. Sonra kaptaki süte tahta kaşıkla mayayı ekliyorum, çok az ve yavaş karıştırıyorum. Daha sonra kalan sütü üzerine çok yavaşça döküp kapağını kapatıyor ve güzelce sarıyorum. Sardıktan sonra sıcaklığını daha yavaş kaybetsin diye dolap, microdalga fırın, yada normal fırının içine koyuyorum. Ben genelde gece yapıp sonra unuttuğum için sabah açtım yoğurdumu ama 4 saat yeterli diyorlar.

Yoğurt için püf noktaları;
  • Yoğurdu tahta kaşıkla mayalamak
  • Mayalandıktan sonra hareket ettirmemek yada çok az hareket ettirmek
  • Eğer mermer tezgah üzerinde kalıyorsa altına kesme tahtası koymak
  • iyice sarmak ve en az 4 saat bekletmek. 4 saatin sonunda kap soğumadı ise daha bekletmeye devam edin.
Ben her seferinde başardım. Şimdi sıra sizde...

Hiç yorum yok: