1 Ağustos 2013 Perşembe

Minik Zibidim 6 aylık

Bu sefer bir ilk oldu ve biz hiç telaşsız, koşturmadan evden çıktık. Hatta be hatta randevumuzdan önce doktorun otoparkındaydık. Alışıyor muyuz ne çocuklu hayata:) 6 ay önce minicik bedeninin kucakladığım oğlum bugün 6 aylık minik bir dana oldu. Ve biz her ay olduğu gibi ayın birinde yine Sibel Hanım'a (Dr. Sibel Kılıçaslan) gittik. Acaba Sibel Hanım bizi her gördüğünde katıla katıla gülmek istiyor mudur? Bu ikisi her ay bu kadar saçma bir kaç soru nasıl buluyorlar diye :)  Neyse...

Can'ı soyduk Sibel teyzesinin ellerine teslim ettik. Hemen kalp atışları, ciğerleri, sırtı dinlendi sonra, gözler, kulaklar, boğaz, bıngıldak kontrolü, daha sonra pipi ve popo kontrolü :) Her şey yolunda bıngıldağı kapanmak üzere sadece yarım cm açıklık kalmış Dvit 3'ü kestik bugün itibariyle. Sonra baş çevresi ve boyu ölçüldü. En son tartıldı. Boy kilo artışı konusunda girdiğimiz iddiada berabere kaldık. Cücü kiloyu tutturdu ben boyunu. Oğluş 8440gr, 70 cm olmuş. Kilo olarak %70 , boy olarak %97 persentildeyiz bu ay. Anne babası selvi değil ama oğluş uzun boylu olacak inşallah.  Ve tabi bugün itibariyle ek gıdaya başladık. Neler yiyoruz nasıl yapıyoruz en kısa zamanda anlatmaya başlayacağım. Evet gelelim bu ayın sorularına. 

1) Demir damlasına devam mı? Kan tahlili yaptırmalı mıyız? 
Her bebeğin 1 yaşına kadar demir takviyesine ihtiyacı olurmuş. 1 yaşına kadar demir damlasını bırakmak istemek tartışmaya açık bir konu değil. Oğluşun  kilosuyla doğru orantılı olarak verilecek. Yani bu ay artık 8 damla ve meyve öğününde verilecek. Çünkü demirin emilimi meyve ile artarmış. Merak edenler için bilgi Ferrum Hausman kullanıyoruz.

2)Yürüteç - Hoppala kullanabilir miyiz?
7. aydan sonra günde 1 - 2 sefer 10 - 15 dakikayı geçmeyecek şekilde yürüteç kullanabilirmişiz. Memur mesaisi gibi çocuğu sabah koyup akşam almak olmaz tabi ama anneyi rahat ettirecek ufak tefek işini yaptıracak kadar olurmuş.

3)Horlama
Burun temizliğine daha fazla önem vermemiz gerekiyor. Boö serum fizyolojik ve aspiratörle temizlenecek. Ağlamasına bakmayın dedi Ufff :(

4) Ara sıra öksürük
Boğazlarında hiç bir sorun yokmuş burunda birikenler akıyor ve ya tükürük kaçırıyor olabilirmiş.

5)Sol gözümüz hala hafif kayıyor. Uzman doktora başvurmalı mıyız?
Ailede önemli bir göz rahatsızlığı yok ise ve çocuk doktoru önermedikçe 6. ayda göz doktoruna gitmeye gerek yok. Hala devam eden hafif göz kayması normal, daha kasları tam olarak idame ettiremiyor.

6) Bebeğin mama kapları, biberonları için bulaşık makinası kullanabilir miyiz? Özel tercih etmemiz gereken bir deterjan var mı? 
Biberon, kaşık, mama tabağı her şey bulaşık makinasına giriyor üstelik özel bir deterjana da gerek yok.

7) Biberon ve mama kaplarına sterilizasyon yapmaya devam mı?
Hayır 6. ay itibariyle sterilizasyon hayatımızdan çıktı.

8)Dişler çıkarken rahatlaması için jel kullanımı.
Tercih size kalmış ama ben kendi oğlumda hiç kullanmadım öyle jeller dedi doktorumuz. Bu çocuğun gelişiminde normal bir süreç bunu kaldırabilir. Evet ağlayabilir, uyumayabilir ama doğal şekilde bu süreci devam ettirmek daha iyi her şeye bir ilaç kullanmayı tavsiye etmiyorum dedi. Tabiki çok zor kalınan durumlarda bir miktar jel ve ya yarım ölçek Calpol verebilirsiniz de dedi.

9) Diş temizliği ne zaman başlayacak. 
Hemen :) her gün dişlerimizi temiz bir tülbent parçası ile sileceksiniz dedi. Diş fırçası kullanımı için erken. Bu arada 3. diş yoldaymış. - Uykusuz her geceeee .... -

10) Tv izlettirmek.
Asla asla asla. Günde 3 5 dakika, özel içerikli bebek kanalı bile olsa Tv önermiyor doktorumuz. Zaten bizim evdeki LCD süs olsun diye almıştık.

11) File emzik
Yeni nesil silikon uçlu file emzik mi yoksa eskilerimi kullanmalıyız diye sordum. Eğer amaç çocuğun dişlerini rahatlatmak ise file şeklinde olan klasikler yok meyve püresi yerine vermek ise silikon uçlu olanlar dedi.

12) Uyku, uyku, uyku.... 

Ayın gülümseten soruları :)

13) Duş başlığından direk gelen su bebeğin başını yada pipisini acıtır mı?
Elbette hayır.

14) Mine :Artık fotoğraf çekerken flaş kullanmaya başlayabilir miyiz?
Doktor: Anlamadım?
M: Hani flaş kullanmıyorduk ya gözlere zarar vermesin diye artık kullanabilir miyiz?
D: O sadece ilk 1 haftaydı tabi ki kullanabilirsiniz. :)

Bu kadar çok soruyla karşılaşıp, dakikalarca çenemizi çeken tatlı doktorumuz çıkarken bize hala aklınıza bir şey takılırsa çekinmeyin arayın diyordu. Hamilelikte de şimdide doktordan yana yüzüm güldü. Teşekkürler Sibel Hanım.

6 yorum:

Unknown dedi ki...

Bu kadar soruyu 1 ay icerisinde dusunup yazaram mi gittin yoksa muayene esnasinda aklindan mi sordun? Ben her kontrolde aa bunu soracaktim gene unuttum diyorum. Soru ve cevaplar gercekten guzelmis. en guzelide fotograf cekerken flash kullanimi. Aklima gelip sormazdim ama flashli fotigrafimizi cektiklerinde birsey diyemesemde panik yapiyordum.

Unknown dedi ki...

Mine benim sormak istediklerimi sormuşsun ozellikle 6. Ay itibariyle bulasik makinasi fikri cok hosuma gitti,bu kadar iyi bir doktor buldugunuz icin şanslisiniz.

emine akçay çalık dedi ki...

mine özellikle şu duş başlığından akan su sorusuna bayıldım :)) teşekkürler bilgiler için

Mine dedi ki...

ben her aklıma gelen soruyu 1 ay boyunca bir mail acıyorum cep telefonumda oraya ufak notlar alıyorum. Sonra başına ekşiyorum doktorumuzun. :)

Unknown dedi ki...

Merhaba,ben Can'ın doktoru,tavsiyelerim blokta yayınlanıyorsa daha dikkatli olmalıyım:)
Mine Hanım,bloğunuzu çok beğendim öncelikle bunu dile getirmek isterim,
Can'ı da çok seviyorum bu arada,oldukça akıllı bir bebek,blok okurları sevgile selamlıyorum.

Mine dedi ki...

Teşekkürler Sibel Hanım