21 Ağustos 2013 Çarşamba

Cancan'ın beğendi ilk sebze çorbası :)

Sonunda başardım. Cancan bugün ilk kez sebze çorbasını isteyerek içti ve bitirdi. 1 Ağustos'ta ek gıdaya başladığından beri en dertli olduğum kısım sebze çorbasıydı. Ya tadını beğenmiyor, ya uykusu gelmiş oluyordu. Bir kaç kaşığı zorla yiyor sonra ağzını bir kilitliyor ki anlatılmaz. Sadece kilitlese iyi birde o kapalı ağızla çığlık atıyor. Cancan ek gıdaya 6. ayda başladığı için ilk 10 gün 4 - 5 ay, 10 günde 5- 6 ay bebek beslenme listesini takip ettim. Bugün itibariyle 6 - 8 ay bebek beslenme listesini uygulamaya başladım. Yemek programı şöyle;

Kahvaltı
Meyve
Sebze çorbası
Yoğurt + Meyve
Muhallebi

Bu listedeki her öğünün üzerine bir de meme faslı var. 6 - 8 ay arasındaki sebze çorbasının içine 25 gr kadar kıyma ve ya tavuk eti eklenmesi gerekiyor. Bugün ilk kez ekledim ve sonuç Cancan sebze çorbasını bitirdi. Umarım bugüne özel bir şey değildir.

Kıymalı sebze çorbası

1 küçük boy kabak,
1/2 kuru soğan
3 - 4 adet taze fasulye (çalı fasulyesi)
1/2 kırmızı biber
1 çorba kaşığı pirinç
1/2 köfte büyüklüğünde kıyma

Sebzelerin  hepsini yıkayıp ayıkladıktan sonra irice doğradım. Pirinci ve kıymayı da ekledikten sonra üzerini kapatacak kadar su koyup en kısık ateşte pişirdim. Altını kapattıktan sonra önce çatalla ezip daha sonra tel süzgüden geçirdim. Bizim blenderımız intihar etti sizin ki etmediyse blenderdan geçirip verebilirsiniz.

Bebilere afiyet olsun :)

1 yorum:

Gonca dedi ki...

Ohh maşallah Can'a yarasın sifa olsun sağlık olsun.. Bizde bu tarifler için 6 aylık olmayı bekliyoruz..