25 Temmuz 2013 Perşembe

Derdimiz ve Dersimiz UYKU - 3 -

Aslında bu yazının özünde dersimizin değil sadece derdimiz uyku. Özgüvenle ve hırsla, başarma isteğiyle çıktığımız uyku eğitimi yoluna Cancan'ın ilk dişini ve hemen arkasından ikinci dişini çıkartmasıyla ara verdik. Aslında buna tam olarak ara vermek denemez, başlayamadık. Arkasından 10 günlük İzmir - Foça günlerimiz, bu haftada tekrardan eve alışma sürecimiz derken günler geçti bitti ve biz hala sallanarak uyuyoruz. Ve üstelik benim o eski özgüvenim kalmadı. Nasıl yapacağım? Nasıl dayanacağım ağlamasına diye düşünmeye başladım. Üstelik acaba doğru bir şey mi yapıyorum? Her bebek kendi kendine uyuyacak diye bir şey yoktur belki? Kendi kendine uyuyacak diye bebişin psikolojisinde etki bırakmayalım birde. Gerçi kendi doktorum eğer memede uyuyorsa geceleri sıkıntı yok öyle uyusun dedi ama Cancan artık memede de uyumuyor genellikle. Fikrini aldığımız başka bir çocuk doktoru ise ağlatarak uyku eğitimi vermenin hiç bir zararı olmadığını, zaten uyandığında bunu hatırlamadığını, gün içerisinde iletişimimiz iyiyse sorun olmayacağı söyledi. Benim içim yinede rahat değil. Üstelik yatakta yalnız bırakmasam da  kucağımda sallasamda uykuya geçerken iyi ihtimalle mızıldanıyor Cancan. Öyle her seferinde de kucakta sallanmaya kanmıyoruz. Mesela dün gece yeni yöntem geliştirdik. Ben sırt üstü yatağa yatıyorum ayaklar yerde ama sonra Cancan'ısırt üstü göğsüme yatırıyorum ve öyle sallıyorum. Akşam öyle uyudu sabah uykusuna ise kucakta sallanarak geçti. Her seferinde farklı şeyler istiyor. Bir kere de kendi kendine uyuyakalsa ne olur dimi ama???  Uykusuzluktan mahvoluyor, ağlamaktan, mızıldanmaktan paralanıyor ama kendi kendine gözünü kapatmıyor zibidi. Yeni yeni ağlayarak uyanmalar başladı gündüz uykularından. Ve garip bir şey daha Cancan gündüzleri uzun uyuyunca daha az gülen bir bebek oluyor. 

Tüm bunları düşünerek fikir almak üzere bir pedagog'a gitmeyi düşünüyorum. İnşallah önümüzdeki hafta bu ziyaretimizi yapacağız ve pedagogun uyku eğitimi ile ilgili fikirlerini paylaşacağım.

Tüm bebekli annelere bol sütlü ve deliksiz uykulu günler dilerim.



Derdimiz ve dersimiz Uyku 1
Derdimiz ve Dersimiz Uyku 2

Hiç yorum yok: