4 Temmuz 2013 Perşembe

Bebişler için oyunlar - 1 - Pıt Pıt Pıt

Yolunu gözlediğim kargocu gelmedi :( Cumartesi kargoya verilen kitaplar Çarşamba akşam üstü olmasına rağmen eve ulaşmayınca ve Yurtiçi Kargo telefona bakma lutfunda bulunmayınca attım Cancan'ı arabasına biz gittik kargoya. Kargolarım gelmiş ama bi zahmet getirememişler çok yoğunlarmış, telefonlara bile ellerinden geldiğince bakıyorlarmış Ne rahat bu insanlar ya sanki amme hizmeti yapıyorlar. Neyse orada biraz söyledim. Aldım paketlerimi geldim. Taaatammmm kitaplarım gelmiş. Oğluşuma 2 tane masal kitabı sipariş vermiştim. Masal Treni Çuf Çuf ve Masal Dünyası. Kendime Grinin 50 tonu. Ayrıca asıl amacım Kim West'in İyi Uykular, Tatlı Rüyalar El Kitabı ve 0 - 12 ay bebekler için Beyin Geliştirici Zeka Oyunları.

Kitaplar gelir gelmez dün gece Kim West'i okudum bitirdim. Şimdi tekrar okuyup kendime notlar çıkartacağım ve dişlerimizin çıkmasını bekleyeceğim. Sonra görev zamanı. 
0 - 12 ay bebekler için Beyin Geliştirici Zeka Oyunları (Jackie Silberg) kitabından da bugün oyunlar oynamaya başladık. Oynadıkça hem oyunun nasıl oynandığını hem de bizim zibidinin tepkilerini paylaşacağım. Bugünki ilk oyunumuzun adı aslında "Tıp Tıp Tıp" ama bana "Pıt Pıt Pıt" demesi daha kolay geldi.

Pıt Pıt Pıt  ( 3 ila 6 ay arası için)

  • İşaret ve ortaparmaklarımız ile bebişin vücudunun değişik yerlerine vuruyoruz. Ve vururken vücudumuzun neresi ise onun adını söylüyoruz. 
  • Bunu yaparken benim gibi şarkıyla yapıp çocuğunuzun kulaklarını haşat edebilirsiniz. Yada şiir gibi kafiyeler uydurabilirsiniz.
Pıt pıt pıt cancanın burnuu
pıt pıt pıt kulağı
Bu da ayağı .... gibi

  • Daha sonra bebeğinizin parmaklarını tutarak kendi vücudunuza vurun ve oyunu tersine çevirin.
Biz sabahtan sadece Cancan'ın üzerinde oynadık bu oyunu. Özellikle burnuna ve çenesine dokundukça kahkahalar attı. El, ayak ve göbeğe de gülerek ve bakarak tepki gösterdi. Şimdi uyuyor uyanınca tekrar oynacağım ve oyunu tersine de çevireceğiz.

Kitaptan bir not: Beyin Araştırması derki; bebekler dünya ile aşinalık oluşturmak içinçok değişik temas deneyimlerine ihtiyaç duyarlar.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu oyunu bizde Aren Bulut ile oynuyoruz, oğlum burnuna dokununca daha bir gülüyor :)

Arzu Bahar