28 Haziran 2013 Cuma

Cancan'ında acelesi varmış... İlk dişi, diş buğdayı

Annesi korkmuş; ilgi ablasının üzerine kayacak diye dayanamayıp ilk dişini ablasının doğum gününde, ikincisini ise ertesi gün çıkartmış. Hem de öyle böyle bir çıkartmak değil. Ateş, ishal hepsi bir arada 30 sene geçti hala herkes çok net hatırlıyor. Üstelik tatildelermiş ve 5 aylık bile değilmişim. Babasının da acelesi varmış o da erkenden çıkarmış ilk dişini. Eee Cancan bu durur mu? Patlattı ilk dişini çarşamba günü benim zibidim.

Yaklaşık 1 aydır ellerimiz sürekli ağzımızda. Öyle elimiz ağzımızda dediğime bakmayın 1 - 2 parmak değil komple sokmaya çalışıyor sonra boğulup öksürüp çıkartıyor.Hatta sadece eller değil ne bulursak ağzında. Oyuncak, emziğin tersi, annenin eli, süt mendilleri ...vs Akan tükürükler desen çeşme gibi zaten. Çarşamba günü serçe parmağımda kontrol ettim ağzını parmağıma minik bir sivri geldi. Hemen telefona sarıldım Cücü'ye haber vereyim diye tekrar baktım yok. Uyduruyorum dedim oturdum. Dün akşam üstü şeytan dürttü tekrar baktım. Evet orada minicik sipsivri bir diş var. İlk dişimiz geliyor. 5 aylık olmamıza 3 gün kala ilk dişini patlattı Cancan. Üstelik çok şükür, ishal olmadan, ateş çıkmadan sessiz sedasız oldu. Eee  diş patlamış ben diş buğdayı yapmasam olmaz dimi? Diş buğdayı yaptın da nasıl yaptın diye sorsanıza. Bırakın daha önce diş buğdayı yapmayı, yememiştim bile. Hatta diş buğdayını diş şeklinde pasta kesilen bir party zannediyordum. Tabi ki ulu google koştu yardımıma. Bir kaç blogtan tarif okudum.  Kendime göre uyarladım ve sabah ilk iş marketten eksikleri alıp yaptım. Komşulara bile dağıttım. Buyrun tarifimiz...

Bu arada 1 ayda boyunca hiç yazı yayınlamamışken 2 günde 3 yazı ile rekora koşuyorum.

Malzemeler
2 bardak aşurelik buğday
1 bardak nohut
1 bardak şeker
10 - 15 tane kuru kayısı
1 kase kuru üzüm
1 kase badem
1 kase fındık
1 tatlı kaşığı tarçın




  • Buğdayı genişçe bir tencere koyuyor, üzerini geçecek kadar sıcak su ekleyip kaynamaya bırakıyoruz. Benim gibi aceleye gelmezse bir gece önceden suda bekletirseniz daha kolay pişer. Hımmm birde düdüklü tencereniz var ise. Ben hala alamadım. Bir düdüklü tencere almam lazım ne tavsiye eder siniz?
  • Geceden suya koyduğunuz nohutlarıda başka bir tencerede kaynatıyoruz. Yumuşadıktan sonra kabuklarını soyuyoruz. Siz de benim gibi son dakikada ne yapacağına karar verenlerdenseniz. Nohut, kuru fasülye aldığınızda bir bütün paketi kaynatın birer yemeklik şekilde buzdolabı poşetine koyup buzluğa atın. 
  • Buğday yumuşadıktan sonra (aşurelik kadar olmayacak hafif dişe gelecek) içine nohutu ve şekeri ekleyin karıştırın
  • Kuru kayısıları küçük parçalara kesin, fındık ve bademi çok küçük olmayacak şekilde parçalayın.
  • Daha sonra tüm malzemeleri ekleyip karıştırın.
  • Eğer mevsimi uygun olursa narda çok yakışabilir :)
Ben yaparken ve dağıtırken hep dua ettim. Dişleri teyzesine benzesin inci gibi olsun diye.
Bu arada dişi ilk fark eden kişi bebeğe hediye alırmış, ben fark ettim ben alacağım artık. Bir komşumuz dedi ki bakırdan bir hediye alınır ki dişleri güçlü olsun diye. Bakalım bakırdan ne bulacağım oğluşa.

Hiç yorum yok: