5 Mart 2013 Salı

Süt arttıran bitçi çayı

Bebek emziriyorsanız etrafınızdaki herkes ağzınıza bir şeyler sokuşturmaya çalışır. "Sen emziriyorsun kızım yemen lazım süt olur" nidaları eşliğinde ne varsa yedirmek isterler. Ama bir gerçek var ki ne hamileyken ne de emzirirken 2 kişilik yemek fazla kilo dışında bir şey katmıyor bizlere. Ben evdekileri beni zorla yedirmemeleri konusunda ikna ettim. Süt arttırmak için tüm emziren annelere tavsiyem bol bol su içmeleri. Bu arada birçok markanın süt arttıran çayları var bunlarda etkili oluyor. Özellikle Humana Still-teeyi bir çok kişiden duydum. Faydasını gören çok. Bu çayın 200 grlık paketinin fiyatı yaklaşık 20 TL. ama ben sevgili arkadaşım Ceren'den aldığım bitki çayı karışımını aktarda hazırlatıp içiyorum. Tadı oldukça güzel şekerli de şekersiz de içilebiliyor. Sabahları çay içmeyide bıraktım bu bitki çayından hazırlayıp içiyorum. 200 grlık paketi yaklaşık 10 TL gibi tutuyor. Ve oldukça uzun süre gidiyor.

1 ölçü rezene
1 ölçü anason
1 ölçü kimyon
2 ölçü ısırgan

Hepsi karıştırılıyor. 1 fincan sıcak su için 2 tatlı kaşığı kadar koyup bardakta 3-5 dakika demleyip içiyorsunuz. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: