16 Ocak 2018 Salı

Paris'e gidiyoruz...

sonunda gidiyoruz...
Yıllardır Cücü'yle baş başa Paris'e gitmek istiyoruz. bir kaç defa hadi deyip yok pasaporttu yok vizeydi aman bilet fiyatı çok yükseldi. Şimdi zamanı değil derken hep erteledik. Bu sene yine bir rituel olarak yine Paris bileti bakıyorduk. Bu sefer pasaportumuz var, shengeni 6 aylık almışız, bilet fiyatını da iyi bulunca iyice bir niyetlendik. Tabi her zamanki gibi bir pürüz var. Ben yeni işe başlamıştım. ctesi pazar gitsek değmeyecek, izin istesem daha başlayalı olmuş 15 gün nasıl bir yüzsüzlük falan derken. En kötü hayır cevabı alırım diyerek konuştum ben bir gün derken iki gün izin aldım. Paris'teki arkadaşımı aradım bizim istediğimiz hafta sonu müsait olmadığı için diğer haftas onuna kaldık. Ama tabi ben bu konuşmaları yaparken bilet fiyatı durmamış 1200 küsüre baktığımız bilet tarihte değiştirince 1600 tl olmuş tam vazgeçiyorduk ki her seferinde aynı şeyi yapıyoruz diyerek aldık bileti.

12 yıl önce yine bir ocak ayı fena donmuştuk.
3 gece 4 gün Paris'e gidiyoruz. Aslında mevsim olarak en kötü zaman soğuk ve yağmurlu ama olsun. Şehrin her halini seviyorum ben. Gitmeyeli 12 yıl olmuş Cücü ilk kez gidiyor. Hızlıca 3 gece 4 günlük bir plan hazırlığına girdik. Niyetimiz yürüyerek gezmek. Haritalar uygulaması ile aslında çok da zor olmadığını görebilirsiniz. Yıllar öncede yürüyerek gezmiştim ben o zaman uygulama mı akıllı telefon bile yoktu. Elimizde bir metro bir şehir haritası pek de güzel gezmiştik vallahi. Nasıl gidilir? Nerede kalınır derseniz; İzmir'den şu anda direk uçuş yok, yaz dönemi oluyor diye biliyoruz. İstanbul aktarmalı Pegasus, Atlas, THY ve ya Onur Airle gidebilirsiniz. Ve ya Lufthansa ile Almanya üzerinden de gidebilirsiniz. Bizim için en uygun fiyat Pegasus'taydı onu tercih ettik. Konaklamaya gelince en güzel yakın arkadaş evinde kalınır biz öyle yapacağız olmayanlar için Paris çevresinde küçük oteller bulmak mümkün illaha çok merkezi bir konumda olmasına gerek yok yeter ki yakın bir yerinde metro olsun. ve ya Airbnb ile güzel bir ev de kiralayabilirsiniz ki bu çok daha uyguna geliyor. Başka noktalarda ben airbnb yi tercih etmek istiyorum ama Cücü'yü bu konuda ikna etmem çok zor gibi gözüküyor.

Biz perşembe sabahı kör saatte yola çıkıyoruz. İzmir - Sabiha Gökçen - Paris Orly uçacağız. 11:45'te Paris'e inmiş olacağız. Orly Havalananından metro ile yaklaşık 1 saat 20 dakikalık metro yolculuğumuz sonrasında merkeze varmış olacağız. Bileti alırken amaaaannn el bagajı yeter diyerek bagaj hakkı almadık, zaten sonradan eklenebiliyor 20 - 30 tl gibi bir şeydi. Daha sonra dönüşte bir valiz hakkımız olsa fena olmaz diye düşündük nasıl olsa çok zaman vardı son hafta alırdık. İşte o işler öyle olmuyormuş.

Pazar akşamı bagaj alayım diye baktım 73tl olmuş amaann dedim almadın pazartesi 83 tl olmuştu, bugün sabah ise 84.5tl. Peki neymiş bagaj lazımsa bilete eklemesi ilk fırsatta yapılacakmış sonra çok pahallanıyormuş. Zaten bekliyorum ben Pegasus yakında kapısı 1 euro bozukluk atınca açılan tuvalet kapısı da yapacak uçağa. Sonuçta her gelir kapısını değerlendirmesi lazım değil mi :)