12 Temmuz 2016 Salı

29. hafta oldu bile..


Günler hızla geçiyor, neredeyse Temmuzu yarıladık, hamişliğin ise yarısını devireli çok oldu. Son dönemece girmemize ise çok az kaldı. 29. haftanın içindeyim şu anda kocaman göbeğimle sıcaklarla ve merdivenlerle savaş veriyorum. Eve ulaşmak için 4 kat, ofise ulaşmak için 3 kat merdiven çıkmam lazım.  Çıkarken her ne kadar beni zorlasa da kendimi doğumu kolaylaştıracağını düşünerek motive etmeye çalışıyorum. Hımmmm motive oluyor muyum derseniz tam olarak değil :) Doğum eğitiminde doğumu kolaylaştıran aktivitelerin başında saydı Ebemiz Ayşegül Fırat bol bol merdiven çıkmayı.

Eskiden beri takip edenler var ise nereden çıktı şimdi doğum eğitimi, zaten ikinci doğum değil mi, üstelik ilki sezeryandı, bu doğumda sezeryan olmayacak mı? gibi sorular kafanızda nbelirdiyse hemen yanıtlayauım. Çok alıştım bu ara bunları yanıtlamaya :) Evet Cancan 39+0 da sancılarımın bile başlamasına izin verilmeden sezeryan ile doğdu. Plesanta previa gibi tam anlamıyla sezeryan sebebi olan bir durumum vardı. Bu sebeple o zaman hiç istemesem de sezeryan doğum yapmıştım. Hep de aklımda keşke ikinciyi normal doğurabilsem diyordum. Ve gördüm ki dünyada ve Türkiye'de artık sezeryan sonrası normal doğum destekleniyor. Tabi ki her doktor bunu yapmıyor, tamamiyle görüşe karşı olan da var, risk almak istemeyende. Can da olduğu gibi Uzay'da da çok iyi, tatlı dilli, işinin ehli bir doktora denk geldik. Onu bulmamız biraz uzun sürdü ama kısa sürede sevdik. Üstelik Doktorumuz Hüseyin Ceyberi sadece ssvd'yi desteklemekle kalmıyor, doğal doğum yanlısı bir doktor olarak gebelerin keşkesiz doğumlar yapması, doğumun bir travma, korkulu bir hikayeden çok, keyifle yaşanacak bir süreç olması için çalışıyor. İşte bu yüzden doktorumuz bizi  doğum hakkında daha çok bilgilenmemiz için bir Doğal Doğum Eğitimine yönlendirdi. Eğitimimizi Bona Dea Doğum'da Ebe Ayşegül Fırat'tan aldık. Onun anlattıkları ve bizim isteklerimiz doğrultusunda şimdi bizde doğum tercihlerimizi belirliyoruz.

Artık bloğa daha sık yazabilmek için kendimi ve vaktimiz zorlayacağım. Çünkü dönüpte Can'da yazdıklarıma bakınca ne kadar güzel bir anı olduğunu, insanın bazı şeyleri çok çabuk unutabildiğini fark ettim.



1 yorum:

Unknown dedi ki...

Muhteşem... Kesinlikle cok daha fazla yazmalısın...